lenaliv

Direktlänk till inlägg 13 september 2019

Kon-mari...

Av Lena S - 13 september 2019 20:57

Det har jag börjat med. Det är ett sätt att städa och organisera med. Jag är dålig på att förklara. Här kommer en länk om jag kan lägga in den. https://www.femina.se/sa-rensar-du-ditt-hem-med-konmari-metoden-7-tips

Där kan ni läsa om metoden.
Jag hoppas mycket på att det ska få ordning i mitt hem.

Man ska göra efter en speciell checklista.
Det blir kanske inte riktigt på det sättet som föreskrivs. Jag tycker jag känner vilken som blir nästa kategori. Men man ska inte städa rum för rum utan ta tex ALLA kläder i hela hemmet på en gång.
Så ska man känna in om plagget betyder nåt, "glittrar", annars ska man göra sej av med det.

Jag har gått med i en grupp om det på fb åxå.

Tanken är att göra det här en gång för alla och sen se till att hålla ordningen.

Så här ser före- och efter bild ut när jag gjort böckerna.

Dom här böckerna ska jag lämna till återvinning. Det är en sån skön känsla som infinner sej när det är konmariat.


Så nu kan jag bocka av :

* Kläder

* Böcker

* Förpackningsmaterial (som jag använder när jag skickar blommor mm) Det tillhör gruppen Komono = Övrigt








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena S - 1 februari 2020 16:23

... för att jag krånglar. Jag byter tillbaka till min gamla blogg på blogg.se enbrakansla.blogg.se Välkomna dit :-) ...

Av Lena S - 31 januari 2020 21:56


I månads dåligt mående är på väg att gå över, hoppas jag. Det började nog dala strax efter jul men i vanlig ordning så märkte jag inte det själv. Det är inte förrän jag är på väg upp igen som jag inser hur dåligt jag mått. Har bara gjort det absolut...

Av Lena S - 22 januari 2020 20:37

Halloj där, om det finns nån som tittar in här längre. Jag är mycket usel bloggerska nuförtiden. Jag har verkligen gått i ide, både här och på IG. Men nu börjar solen komma tillbaka så det är nog dax att börja titta fram igen. Längtar efter förs...

Av Lena S - 25 december 2019 03:27

Så va julaftonen över. Inte en snögnutta har visat sej, regn i massor. Min julafton firade jag hos mina vänner, så mysigt. Gott julbord men, jag säger då det, denna blandning av olika rätter. Det är inte min melodi längre. Näe mycket godare ...

Av Lena S - 21 december 2019 20:03


...här inte. Regnet smattrar på altantaket. Det är 5 plusgrader. Tur att jag slipper gå ut. Jag sitter här i soffan. Orkar inte ta mej för nåt. Har inga måsten. Tänkte egentligen haft lite blomfix idag. Pellisarna behöver lite kärlek men det kans...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards