lenaliv

Alla inlägg den 2 oktober 2019

Av Lena S - 2 oktober 2019 16:18

I dag är det verkligen höstligt ute. Bara 8 små grader och regn dagen lång.
Men jag har sluppit ge mej ut som tur är.
Jag va hundvakt en stund på fm. Första gången hon va själv hos mej men det gick så bra. Hon låg mest i sov. Skällde lite när hon hörde nån utan för bara.
Så jag kan helt klart hjälpa till med vakteriet fler gånger om det behövs. Mellan 2 kissrundor går det bra för jag vill inte behöva rasta henne själv. Svårt att ha henne gå bredvid moppen.

När hon ändå sov satte jag mej och pärla lite.
Sen har jag gjort rent avloppet i duschen och vattnat blommorna. Det är en sån här dag då jag får muta mej för att få nåt gjort. Så efter det gjorde jag mej en stor latte och åt en apelsin. Mums, äntligen är apelsinsäsongen här. I latten hade jag Oatlys Ikaffe, det blir så mumsigt tjockt skum av den. Jag har lånat kompisens mjölkskummare. Ska köpa mej en egen i julklapp till mej själv.



Det får bli en innedag imorgon åxå för det ska regna. Sen ser det ut att bli några soliga dagar. Bra, för jag ska ta hjälp av kompisen för att plocka lite mossa till adventsljusstaken.
Vet ni...jag längtar faktiskt efter julkalendern och på att få baka lussebullar.   


Ha en skön kväll   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards