lenaliv

Alla inlägg den 6 oktober 2019

Av Lena S - 6 oktober 2019 22:07

...va jag hos mina kompisar under dagen.

Vi åt lunch. Mozzarellavåfflor blev det. Det va såå gott. Det ska jag göra hemma. Tänker att det är perfekt att ha nästan klara i frysen. Ta fram o bara värms på dom i våffeljärnet.
Här kommer receptet.

125 g Mozzarella
3 ägg
0,5 msk fiberhusk
Låt stå och svälla en stund.
Grädda.
Lägg sen på tillbehör, t ex ost, skinka, banan, kryddor eller vad man vill ha på.

Lägg en våffla till uppepå och lägg tillbaka på järnet tills osten smält.

Servera med sallad.

Jag va så hungrig att jag glömde ta kort på den ihoplagda våfflan.

Efter så fikade vi. Jag hade med den här.

Men näe den va ingen höjdare. Äter hellre en ren Marabou och pepparkaka bredvid.

När jag kom hem så möblerade jag om lite i pysselrummet. Tog ut den ena hyllan som va där. Och bytte plats på borden. Det blev luftigare och bättre nu tycker jag.

Oj den bilden va ju inte så ljus... :-D

Jag fick sån ångest senare på kvällen. Fattade inte varför. Men förstod att det har med KM att göra. Skrev om det på en fb-sida jag är med på. Det va fler som känt liknande.
Jag tycker det är så rörigt inne. Jag får liksom inte luft nästan.
Jag har sovit jättedåligt, vaknat flera gånger. Ångesten låg på lur hela tiden. Men jag kom på vad jag måste göra.

Jag måste få bort det som ska iväg till soptippen mm. Det är det som snor min energi.
Frågade min kompis om hjälp. Tänk att det ska va så svårt att be om det. Visst skulle hon hjälpa...
Det blir perfekt om några veckor. Då hinner jag gå igenom resten och se vad som inte "glittrar" och som ska avtackas. Det lämnar jag till Retuna. Under tiden ställer jag ut det i förrådet.

När det va bestämt och gjort så kändes luften såå mycket bättre inne.
Tänk att det har en sån påverkan.

Tidigare när jag rensat har jag gett upp när det känts så här. Men inte denna gång. Jag ska i mål den här gången! :-)
Ser målbilden framför mej. Hur det kommer att vara i vår när jag är klar.

Dessutom har jag ju min ätstörning att kämpa med. Chokladen fick jag av en annan kompis. Det va i all välmening hon köpte och gav mej den.
Jag har resten av den här hemma i skåpet nu. Får se hur det känns dom närmsta dagarna. Jag kanske slänger den...istället för att jag stoppar i mej resten själv.
Jag är iaf stolt att jag inte åt mer av den. Men det är en evig kamp att stå emot ätstörningen. Den kommer alltid finnas i bakgrunden...
Till mat igårkväll gjorde jag tonfisksås och shiratakinudlar. Det är 0 sp och va perfekt då jag åt massa annat gott igår.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards