lenaliv

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2019

Nya tag

Av Lena S - 11 oktober 2019 21:16

Efter en veckas besök i sockerträsket så tar jag nu nya tag igen. Det är ju inget skönt ställe att vara på. Gillar inte att må som jag gör när jag äter fel och för mycket.

Det va den där jäkla Maraboun som satte igång det just den här gången. Jag skriver den här gången för det kommer hända igen.
Om jag ska ta fram nåt positivt av det så märker jag ändå att det inte va riktigt lika illa som det här varit andra gånger. Jag, dels, orkade inte äta lika mycket och jag gick in helt "all in" samt att tidigare har jag inte kunnat bryta så fort som jag gjorde nu. Förr höll jag på i veckor och åt precis allt.

Nu vet jag att det blir några kämpiga dagar, men det är bara att kämpa på.

Idag har jag varit och klippt mej. Såå skönt. Jag såg verkligen ut som ett troll innan.

Igår hade jag en riktig KM-race här. Jag hade bävat för det länge, städskåpet. Men nu är det gjort. Jag är så nöjd.
Före:

Efter:

Tog även sopskåpet under diskbänken.

Nu är det bara grejer där som ska vara kvar. När jag gått igenom allt sen så börjar finliret - att hitta platser till allt.

Det känns som om jag nått toppen, nu börjar nerförsbacken. Men det är ffa mycket kvar.

~~

 
 
Pisan

Pisan

17 oktober 2019 13:31

Vad fin du är vännen! Och jättefin i håret ♥ Vad härligt att få ordning i städskåpet och under diskbänken. Under min diskbänk är det fullt, har en påse för återvinningsförpackningar och sånt där också.
Hoppas du har en fin torsdag! Kramis! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Lena S

17 oktober 2019 15:53

Tack! Ja det känns så skönt som en sten som lättat.
Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena S - 1 februari 2020 16:23

... för att jag krånglar. Jag byter tillbaka till min gamla blogg på blogg.se enbrakansla.blogg.se Välkomna dit :-) ...

Av Lena S - 31 januari 2020 21:56


I månads dåligt mående är på väg att gå över, hoppas jag. Det började nog dala strax efter jul men i vanlig ordning så märkte jag inte det själv. Det är inte förrän jag är på väg upp igen som jag inser hur dåligt jag mått. Har bara gjort det absolut...

Av Lena S - 22 januari 2020 20:37

Halloj där, om det finns nån som tittar in här längre. Jag är mycket usel bloggerska nuförtiden. Jag har verkligen gått i ide, både här och på IG. Men nu börjar solen komma tillbaka så det är nog dax att börja titta fram igen. Längtar efter förs...

Av Lena S - 25 december 2019 03:27

Så va julaftonen över. Inte en snögnutta har visat sej, regn i massor. Min julafton firade jag hos mina vänner, så mysigt. Gott julbord men, jag säger då det, denna blandning av olika rätter. Det är inte min melodi längre. Näe mycket godare ...

Av Lena S - 21 december 2019 20:03


...här inte. Regnet smattrar på altantaket. Det är 5 plusgrader. Tur att jag slipper gå ut. Jag sitter här i soffan. Orkar inte ta mej för nåt. Har inga måsten. Tänkte egentligen haft lite blomfix idag. Pellisarna behöver lite kärlek men det kans...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards