lenaliv

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2019

Klar...

Av Lena S - 24 oktober 2019 15:52

Jag är i princip klar med KM. Det är ett överskåp kvar men det måste jag få hjälp med att nå.
Såå skönt men åxå en konstig känsla som jag måste vänja mej vid.

Sen är det enda som är kvar pysselrummet. När det är så fint och undanplockade i övriga lägenheten så känns det ännu stökigare där. Det ska bli skönt att få ordning där åxå så jag kan börja med julkorten sen.
Så här ser det ut nu:

Men jag får nog ta det lungt några dagar och återhämta mej. Körde nog på för hårt igår och förrgår.
Idag har jag ont i halsen, blåsor på tungan, yrsel och illamående. Och tinnitusen tjuter i öronen.

Nu måste jag bara hitta mej själv i det här nya. -Vem är jag utan stök omkring mej?

Samma när jag inte hade ångest varje dag som förut. -Vem är jag utan ångest?

Och som med viktnedgången. - Vem är jag nu...?

Jag gillar ju inte förändringar, ja inte innan jag vant mej iaf. Så därför blir det extra jobbigt.

Men nu ska jag ta ett par dagar och bara njuta i det "nya".

Sen tänker jag städa ordentligt, damma, dammsuga och torka golv. efter det kommer det nof foton eller jag ska försöka få till en videosnutt.


Till sist gäller det att komma på de slutliga ställena där varje sak ska bo.


  



 
 
Ingen bild

Paula

26 oktober 2019 11:48

Det är såå skönt att rensa ut onödiga prylar. Jag har gjort det långt innan det blev populärt. Känslan när man är klar och kan andas lite friare är oslagbar. Men jag förstår din känsla ” vem är jag nu?” Jag tycker inte heller om förändringar. Livet ska helst bara rulla på. Men du verkar gladare, så det här blir bra 👍🏻
Kram ❤️

Lena S

26 oktober 2019 12:30

Ja känslan är underbar. Det ger ett sånt lugn. Jag känner mej så "lätt". Det sägs ju att man städar både det inre och yttre, och det stämmer. Det sätter igång flera processer i mej.
Men idag känner jag mej helt tom inombords. Det är alltid samma känsla när jag uppnått mitt mål. Men nu vet jag att det måste vara så.

Regn o rusk ute så vad passar bättre än en dag under värmefilten framför tvn.
Tack för dina ord Paula. Kul att det märks att jag är gladare.
Kram ??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena S - 1 februari 2020 16:23

... för att jag krånglar. Jag byter tillbaka till min gamla blogg på blogg.se enbrakansla.blogg.se Välkomna dit :-) ...

Av Lena S - 31 januari 2020 21:56


I månads dåligt mående är på väg att gå över, hoppas jag. Det började nog dala strax efter jul men i vanlig ordning så märkte jag inte det själv. Det är inte förrän jag är på väg upp igen som jag inser hur dåligt jag mått. Har bara gjort det absolut...

Av Lena S - 22 januari 2020 20:37

Halloj där, om det finns nån som tittar in här längre. Jag är mycket usel bloggerska nuförtiden. Jag har verkligen gått i ide, både här och på IG. Men nu börjar solen komma tillbaka så det är nog dax att börja titta fram igen. Längtar efter förs...

Av Lena S - 25 december 2019 03:27

Så va julaftonen över. Inte en snögnutta har visat sej, regn i massor. Min julafton firade jag hos mina vänner, så mysigt. Gott julbord men, jag säger då det, denna blandning av olika rätter. Det är inte min melodi längre. Näe mycket godare ...

Av Lena S - 21 december 2019 20:03


...här inte. Regnet smattrar på altantaket. Det är 5 plusgrader. Tur att jag slipper gå ut. Jag sitter här i soffan. Orkar inte ta mej för nåt. Har inga måsten. Tänkte egentligen haft lite blomfix idag. Pellisarna behöver lite kärlek men det kans...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards