lenaliv

Alla inlägg den 23 september 2019

Av Lena S - 23 september 2019 21:52

Nu har jag vilat/återhämtat mej i 2 dagar så idag fick jag lite gjort igen.

Jag trodde väl aldrig att hålla på med Kon-mari skulle vara såå mentalt "jobbigt". Men det suger musten ur både knopp o kropp.
Mycket tankar och funderingar sätts igång...


*Jag har klippt ner o kastat tomatplantorna.
*Jag har gjort vegetarisk ärtsoppa i slökokaren.

Skönt att ha några matlådor i frysen att ta fram till kommande luncher.

Ska leta på fler recept, på typ soppor att göra. Det är ju dumt att äta ärtsoppa varje dag antar jag. 
Under sommaren har jag ätit fil till lunch i princip varje dag. Men nu vill jag inte äta kall mat.

Förresten, jag gjorde några chiapuddingar åxå. Perfekt att ha som mellis.

Det är såå gott tycker jag. Nästan som risifrutti fast mycket godare. 

Jag fick mej ett gott skratt på altanen förut.
Jag tittade ner i en papperspåse där det va påskliljor från i våras. Såg att det blommade...

Näe tänkte jag. Så gröna fingrar har jag väl ändå inte så att dom blommar nu i påsen.
Det gjorde dom inte heller. Kompisen jag fått dom av hade en tygblomma däri åxå, en krokus...

Tur att jag är lättroad...:-)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards